Орієнтовне календарне планування “Тижня безпеки дитини”
4.1. Варіант 1
Перший день
1. Урочисті збори вихователів, дітей, гостей, спонсорів.
2. Дидактична гра "Свої-чужі".
Мета: дати уявлення дітям про те, що окремі дорослі
можуть бути небезпечними, що не завжди приємна зовнішність людини збігається з
добрими намірами. Навчити дитину сказати "ні" іншим дітям, які хочуть
втягнути їх у небезпечну ситуацію. Виховувати о6ережність у поведінці з іншими.
3. Сюжетно-рольова гра "Сім'я".
Мета: учити дітей правильної поведінки вдома, коли є
батьки і коли їх немає; не заходити в під’їзд самому; не говорити по телефону,
якщо батьків немає вдома.
4. Планові заняття з групою працівників дитячого закладу
згідно з розкладом за тематикою відповідно до програми занять (проводить
керівник групи).
Другий день
1. Дидактична гра
"Стихійні лиха".
Мета: дати дітям уявлення про небезпечні природні явища
та ознайомити їх з правилами поведінки під час стихійних лих. Формувати
свідому, правильну поведінку, уміння надавати першу медичну допомогу.
2. Екскурсія у природу.
Мета: ознайомити дітей з проблемами забруднення довкілля.
Пояснити, як погіршення екологічних умов відбивається на людині та живій
природі. Розповісти, що небезпечною для здоров'я людини стала вода з різних
джерел. Виховувати вміння правильно користуватися дарами природи.
3. Екологічна вистава "В гостях у знахарки".
Мета: дати дітям уявлення про рослини корисні і
небезпечні, гриби їстівні і неїстівні, учити розрізняти їх у природному
середовищі, правильно поводитися з ними. Виховувати любов до рідної природи.
4. Лекція з працівниками дитячого
закладу на тему "Правила надання першої медичної допомоги дітям при
ураженнях і травмах" (проводить медичний працівник дитячого закладу або
закріплений за дитячим закладом лікар).
Третій день
1. Розповідь-бесіда "Що шкідливо".
Мета: формувати уявлення дітей про шкідливий вплив
хімічних речовин на здоров’я. Учити правил поведінки під час користування
термометром. Використовувати обережну поведінку в побуті.
2. Дидактична гра "Аварія".
Мета: учити дітей використовувати найпростіші засоби
захисту, в найкоротший термін вийти з небезпечної зони. Виховувати спритність,
сміливість.
3.
Конкурс малюнків.
Мета: учити дітей правильно поводитися з
електроприладами, побутовою технікою. Розвивати творчість, уяву. Виховувати
позитивне ставлення до заборони дорослих.
Четвертий день
1. Бесіда з дітьми "Що таке здоров'я".
Мета: дати можливість дітям зрозуміти, що здоров'я - це
одна з головних цінностей життя. Формувати в них бажання бути здоровими,
бадьорими, енергійними. Учити
викликати швидку допомогу, не вживати ліків без дозволу батьків.
2. Спортивна розвага "Ми - весела дітвора".
Мета: учити дітей бігати, їздити на велосипеді, метати в
ціль; звертати увагу на самопочуття, внутрішнє відчуття. Розвивати бажання
самовдосконалюватися. Виховувати уміння поводитись під час масових заходів.
3. Гра-моделювання
«Землетрус".
Мета: дати дітям уявлення про землетрус, його можливі
наслідки. Учити правил поведінки під час землетрусу. Виховувати почуття
взаємодопомоги.
4. Лекція для працівників на актуальну тему (вибирає її
керівник дитячого закладу. Для проведення лекції рекомендується запросити
відповідного фахівця: лікаря, пожежника, автоінспектора, еколога тощо).
П’ятий день
1. Сюжетно-рольова гра "Лікарня'.
Мета: учити дітей надання правил першої медичної
допомоги, поведінки у лікарні. Розвивати зосередженість. Виховувати правила
культурної поведінки, розуміння необхідності лікування.
2. 3аняття. Сигнал "Увага
всім".
Мета: формувати в дітей поняття про причини подання
сигналу, учити правил поведінки під час екстремальних повідомлень (при аваріях,
стихійних лихах, загрозі хімічного та радіаційного зараження). Виховувати
уважність, організованість, дисциплінованість.
З.Спортивна естафета. Гра "Юний пожежник".
Мета: учити дітей профілактичних заходів щодо запобігання
пожеж, ознайомити їх з причинами виникнення пожеж, пояснити правила поведінки
під час пожеж, навчити викликати пожежну службу, виховувати спритність,
сміливість, турботу про менших братів і сестер.
4. Бесіда з батьками про правила поведінки дорослих і
дітей під час надзвичайних ситуацій (використання підготовлених матеріалів,
наочної агітації).
5. Підведення підсумків Тижня безпеки дитини.
Мета: підбити підсумки, визначити недоліки, розробити
заходи для їх усунення. Видати наказ про результати проведеного Тижня безпеки
дитини.
4.2.
Варіант 2
Перший день
"День здоров'я"
1. Бесіда "Що таке здоров’я".
Мета: формувати розуміння того, що здоров'я - це одна з
головних цінностей життя. Виховувати бажання бути сильними, бадьорими,
енергійними та дбайливими до свого здоров'я.
2. Дидактична гра "Можна - не можна".
Мета: повторити правила особистої гігієни, виховувати
бажання позбутися негативних звичок, шкідливих для здоров'я.
3. Інтегроване заняття (валеологія, мовленнєве
спілкування, малювання).
Тема: Мандрівка до країни Вітамінії.
Мета: систематизувати знання дітей про вітаміни, їх
користь, правила вживання, культуру харчування; розвивати мовленнєву творчість
(складання творчих розповідей), активізувати словник; розвивати творчу уяву
засобами образотворчої діяльності (кляксографія "Портрет Вітамінки").
4. Прогулянка.
Рухлива гра з м'ячем "Їстівне - неїстівне".
Мета: активізувати знання про продукти, формувати
культуру харчування; тренувати навички бігу, розвивати спритність,
витривалість, швидкість реакції.
Спортивна розвага "Ми малята-здоров’ята».
Мета: вдосконалювати навички бігу, їзди на велосипеді,
метання в ціль. Звертати увагу дітей на самопочуття, внутрішнє відчуття,
потребу свіжого повітря, чистоти. Розвивати почуття власної гідності, бажання
самовдосконалюватися. Виховувати у дітей уміння поводитись під час масових
заходів, дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Друга половина дня
5. Сюжетно-рольові ігри "Лікарня",
"Сім'я", "Аптека" (внести до сюжету надзвичайні ситуації).
Мета: відпрацювати правильну поведінку за умов хвороби,
вміти викликати швидку допомогу, не вживати ліки без дозволу дорослих.
Виховувати бажання бути здоровими.
Вечір
6. Гра-драматизація казки К.
Чуковського "Лікар Айболит"
Мета: збагачувати уявлення дітей про чинники здоров'я,
виховувати зацікавленість, потребу у здоровому способі життя; формувати правила
культури поведінки, розуміння необхідності у лікуванні та наданні допомоги
хворому.
7. Робота з батьками
Нетрадиційні методи оздоровлення дітей. (Консультація,
практичні вправи, рекомендації щодо пальчикової гімнастики, точкового масажу,
фіто-аромотерапії, інтенсивного загартування тощо).
Другий день
"Сам вдома"
Ранок
1. Дидактична гра
"Свої-чужі".
Мета: повторити, хто є свої та чужі люди, вчити
поводитись з ними, виховувати культуру поведінки та спілкування з різними
людьми.
2. Розповідь-бесіда "Небезпечні речі".
Мета: закріпити уявлення про шкідливий вплив хімічних
речовин на здоров'я та життя людини, розуміння того, що не можна гратися аерозольними
балончиками (лак, освіжувач повітря, дезодорант, дихлофос, отрута для комах),
ліками, градусником та інше; виховувати обережну поведінку в побуті, особливо у
відсутності дорослих вдома.
3. Заняття
Тема "Допоможи собі сам".
Мета: моделювання та відпрацювання засобом ігрового
тренінгу правильної поведінки дитини у надзвичайних ситуаціях, уміння надати
посильну першу допомогу собі та потерпілому; виховувати впевненість у собі,
турботливе ставлення до оточуючих.
4. Прогулянка
Етюди з психогімнастики.
5. Вечір
Театралізація казки
"Вовк та семеро козенят".
Мета: виховувати
обачність у своїх вчинках.
Третій день
"Вогонь - друг або ворог"
Ранок
1. Дидактична гра "Добре - погано".
Мета: систематизувати знання дітей про користь та шкоду
від вогню та вогнепальних засобів (сірники, електроприлади, газова плита,
іграшкові вибухівки, петарди та інше); виховувати почуття обережності при
користуванні ними.
2. Ранкова гімнастика (тематичний ігровий комплекс
"Пожежники").
Мета: відпрацювати навички у дітей вправно лазити по
драбині, ходити по мотузці і таке інше; виховувати спритність, швидкість,
гнучкість, витримку.
3. 3анятгя
Мовленнєве спілкування.
4. Складання казки "Про двох веселих
сірничків".
Мета: уточнити уявлення дітей про причини виникнення
пожежі, сприяння запобіганню пожеж, що виникають від пустощів; виховувати
почуття обережності, дбайливе ставлення один до одного, доброзичливість,
товариськість.
Прогулянка
5. Екскурсія до пожежної частини.
Мета: познайомити дітей із службою "01",
розширити уявлення про професію пожежника, засоби боротьби з вогнем: виховувати
повагу до людей, що перемагають вогонь, бажання бути сильними, мужніми,
сміливими.
Вечір
6. Літературна вікторина (читання невеличких уривків, з
творів дитячої художньої
літератури, описування героїв, їх героїчних вчинків: С.Маршак "Оповідання
про невідомого героя", Л.Толстой "Пожежні собаки", С.Михалков
"Дядя Стьопа", С.Маршак "Пожежа", І.Донець
"Жаринка", казка "Довірливий їжачок").
Мета: залучити дітей до аналізу ситуації за змістом
художніх творів, до самостійного пошуку правильних дій в певних ситуаціях,
повторити правила поведінки під час пожежі.
7. Дидактична гра "Кому що потрібно".
Мета: систематизувати знання дітей про засоби необхідні
для гасіння пожежі: сокиру, вогнегасник, відро, пісок, лопату, багор
(попередньо ознайомити з інвентарем протипожежного куточка дитячого садка).
Четвертий день
"Ми - пішоходи та пасажири".
Ранок
1. Бесіда "Я йду до дитячого садка".
Мета: систематизувати знання дітей про рух транспорту та
пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів; виховувати обережність,
культуру поведінки пішоходів на вулиці, почуття безпеки.
2. Дидактична гра "Відгадай за описом".
Мета: повторити види транспортних засобів, їх
призначення; з'ясувати, чому машини швидкої
допомоги, міліції та пожежної охорони мають перевагу в русі, в яких
випадках та як їх викликати.
3. Заняття
Образотворче мистецтво
Тема: "Колобок на міській вулиці".
Мета: закріпити знання щодо користування світлофором на
вулиці та перехресті; виховувати увагу, вміння своєчасно реагувати на сигнал,
дбайливе ставлення до власного здоров'я та здоров'я інших людей.
Прогулянка
5. Сюжетно-рольова гра
"Автомістечко".
Мета: відпрацювати моделі правильної поведінки на вулиці, вдосконалювати навички дітей правильного
користування громадським транспортом. Виховувати обачність, культуру поведінки.
6. Рухливі ігри: "Знайди свій знак", «Кольорові
автомобілі".
Мета: розвивати увагу, швидкість реакції на сигнал.
Вечір
7. Дидактична гра "Дорожні знаки".
Мета: повторити знайомі дорожні знаки попереджувального
та забороняючого характеру; розвивати швидкість, пам'ять; виховувати обачність
власної поведінки.
П'ятий день
«Екологознайко»
Ранок
1. Екологічна вікторина "Розумники й
розумниці".
Мета: повторити корисні та небезпечні рослини, їстівні та
неїстівні гриби, вчити розрізняти їх у природному середовищі, правильно
поводитись з ними, надавати першу допомогу у випадках отруєння;
виховувати любов до рідної природи, дбайливе відношення
до її дарів, чуйне ставлення один до одного.
2. Дидактична гра "Стихійні лиxа".
Мета: закріпити знання про небезпечні геологічні та
гідрологічні природні явища та правила поведінки під час стихійних лих;
формувати свідому поведінку, вміння надати першу допомогу (використати
ілюстративний матеріал).
3. 3аняття
Екскурсія в природу
Мета: ознайомити дітей з проблемою забруднення
навколишнього середовища; пояснити, як погіршення екологічних умов впливає на
людину і живу природу; виховувати вміння правильно використовувати природні
ресурси, дбайливе ставлення до природи як джерела життя.
Прогулянка
4. Рухливі ігри "На
риболовлі", "Рибалки та рибки", "Мисливці та зайці".
Мета: розвивати основні рухи, формувати фізичні якості:
спритність, швидкість, витримку, гнучкість та інше.
5. Гігієнічна гімнастика після сну.
Тематичний комплекс "Туристи" (гімнастика
"пробудження" за методикою М.М.Єфименка).
Вечір
6. Екологічна розвага
Брейн-ринг "Знавці природи" (командний конкурс
дітей та батьків).
Мета: з'ясувати наявність у дітей
та батьків життєво необхідних знань про природне оточення; розвивати вміння
орієнтуватися у надзвичайних ситуаціях природного характеру; виховувати любов
до природи, екологодоцільну поведінку в
природі у дітей і дорослих тощо (ігрові вправи та завдання — окремо для дітей
та батьків).
7. Робота з батьками
"Бесіда компетентної людини". Зустріч з
медичними працівниками (лікар-педіатр, лікар санітарно-епідеміологічної служби,
старша медична сестра дошкільного навчального закладу).
Рекомендації батькам щодо організації літнього
оздоровчого відпочинку дітей та певних дій у випадках можливих надзвичайних
ситуацій.
4.3. Варіант З
Перший день
"Здоров'я дитини - багатство країни"
Ранок
1. Дидактична вправа "Який настрій?"
Мета: вчити дітей визначати душевний стан
(веселий, сумний, здивований, сердитий та ін.) за інтонацією вихователя, дітей.
Малювання "сумна", "весела", "сердита",
"гнівна" хмаринка. Згадати прислів'я:
Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров'я
усміхається. Як на душі, так і на тілі. Весела думка - половина здоров'я.
2. Заняття
Інтегроване заняття (валеологія, мовленнєве
спілкування).
Тема: закріпити знання дітей про першу допомогу,
якщо щось трапилось: дуже замерзло обличчя, порізав палець, укусила бджола.
Вчити турбуватися про себе та інших, співпереживати.
3. Прогулянка
Бесіда "Вчимося жити в мирі і злагоді".
Мета: вчити розуміти один одного, жити в мирі і в
злагоді; формувати такі риси характеру, які допомагають миритися, відповідно
ставитись до своїх вчинків, бути справедливими.
Правила доброти:
-
допомагати слабким,
маленьким, хворим, старим, тим хто потрапив в біду;
-
прощати помилки
іншим;
-
не бути жадібним;
-
не заздрити; .
-
жаліти інших.
4. Гра "Мімічна гімнастика".
Мета: вивчення міміки обличчя і пов'язаного з ним
емоційного стану людини, тренування виразної міміки.
Дітям пропонується виконати ряд вправ для мімічних м'язів обличчя.
5. Спостереження за сонцем, небом.
Мета: розвивати уяву, образну фантазію; формувати
естетичне сприймання довкілля, вчитися милуватися «xмаринками-пір'їнками».
6. Рухливі ігри за бажанням дітей.
Програвання ситуації:
-
посварився з другом, а тепер хочеш помиритися;
-
хочеш підвищити настрій (усміхнутися один одному,
спробувати розсміятися, згадати про щось хороше, зробити добру справу іншому).
Друга половина дня
7. Театралізована вистава "У лісовій лікарні
Айболита".
Мета: узагальнити знання дітей про свій організм та його
можливості (зір, слух, травну систему, серце, кров); підготувати дітей до
взаємодії з навколишнім середовищем, до вміння надавати першу допомогу собі і
своїм друзям; вчити дітей логічно
і послідовно будувати розповідь на запропоновану тему з валеології; виховувати
у дітей милосердя, співчуття, турботливе відношення один до одного.
8. Робота з батьками
Робота з папками-пересувками на тему "Овочі та
фрукти в харчуванні дитини».
Запропонувати батькам анкету: "Перевір себе і свого
малюка".
1. Ягоди яких кущів дуже багаті
вітамінами?
(Барбарис, малина, шипшина,
смородина, калина, аґрус).
2. Чому не можна їсти під час
ходьби?
4. Де полюбляють жити мікроби?
5. Який вітамін називають
"вітаміном росту"?
6. Чому кажуть "Чистота -
запорука здоров'ю"?
7. Навіщо треба їсти багато
овочів і фруктів?
8. Навіщо декілька разів на день
чистити зуби?
9. Чому не можна смоктати
бурульки?
10. Навіщо мити фрукти, які
тільки що купив?
11. Чому не можна харчуватися
лише цукерками, тістечками, морозивом, варенням?
Другий день
"Відчуй небезпеку"
Ранок
1. Дидактична вправа "Скажи або покажи"
Мета: вправляти дітей у складанні діалогу, вчити
проявляти співчуття.
Як ти заспокоїш дитину, людину, яка плаче?
Що і як ти скажеш?
Як ти прохатимеш що-небудь у дорослих, у однолітків?
Як ти відмовиш кому-небудь у проханні?
2. Бесіда "Свої-чужі"
Мета: закріпити уявлення дітей про те, хто є чужі і свої
люди, вчити поводитися з ними. Виховувати культуру поведінки серед людей.
Повторення правил:
1. Не відчиняй двері
незнайомим людям.
2. Не кажи нікому, що ти
вдома сам.
3. Відчиняє двері хтось
чужий - швидше клич на допомогу.
4. Ніколи не
приводь у свій дім незнайомих дітей.
5. Не розповідай, що в домі
є цінні речі і гроші.
6. Запам'ятай необхідні
номери телефонів і свою адресу.
7. Ніколи не чіпай те, що
може стріляти або вибухати.
8. Виходячи з дому закрий
вікна, балконні двері, виключи воду, газ, світло.
9. Ніколи не залишай записку
на дверях, а також під килимком.
10.
Не заходь в ліфт або під'їзд разом з незнайомими тобі
людьми.
3. Заняття
Інтегроване: рідна природа, фізкультура.
Тема: закріпити знання дітей про життя лісових мешканців:
мурашок, павуків, мишей; обговорити норми поведінки з ними; удосконалювати
основні рухи: біг, стрибки; розвивати уяву; виховувати доброзичливість.
4. Прогулянка
Екскурсія по вулиці.
Мета: уточнити знання дітей про небезпеку, яка може
чекати на вулиці;
дати знати про тварин, яких можна зустріти поблизу дитячого садка.
5. Моделювання ситуацій: "Собака-друг?" «Гей,
не стійте дуже близько, тигреня я, а не кицька" (заборонені дії з тваринами).
Рухливі ігри за бажанням дітей.
Друга половина дня
6. Інсценізація казки або театралізована вистава:
"Вовк і семеро козенят".
Мета: закріпити правила поведінки вдома; розвивати творчі
здібності, вміння входити в образ; виховувати почуття товариськості.
7. Прогулянка
Сюжетно-рольова гра "Сім’я'.
Мета: учити дітей правильній поведінці вдома, коли є
батьки і коли їх немає (не заходити в під'їзд одному; не говорити по телефону,
що немає вдома батьків); виховувати обачність у своїх вчинках.
Вечір
8. Ігри за сюжетами казок відповідно до теми "Котик
і півник", "Колобок" та інші.
9. Робота з батьками
Консультація "Перегляд телепередач
дошкільниками".
Третій день
"Будь обережним"
Ранок
1. Розповідь-бесіда "Що шкідливо".
Мета: закріпити уявлення дітей про
шкідливий вплив хімічних речовин на здоров'я та життя людей; учити правилам
поведінки під час використання термометра, розуміти небезпечність для життя
ртуті у термометрі; виховувати обережність поведінки людей в побуті.
2. Дидактична гра "Можна - не можна".
3. Інтегроване заняття: рідна природа, конструювання.
Тема: "Допоможи собі сам"
Мета: формувати уміння поводитись правильно під час
надзвичайних ситуацій, вміти знайти правильний вихід із них та надавати
посильну допомогу іншим; залучити дітей до моделювання природних ситуацій;
розвивати творчі здібності; виховувати інтерес до практичної діяльності.
Прогулянка
4. Рухливі ігри-естафети: "Автомобілі",
"Пожежники", "Перша допомога", "Швидка допомога".
Мета: розвивати основні рухи, закріплювати правила
поведінки у надзвичайних ситуаціях.
Друга половина дня
5. Дидактична гра "Аварія".
Мета: учити дітей використовувати найпростіші засоби
індивідуального захисту (марлеві пов'язки, хустки, рушники тощо) і в
найкоротший термін покинути зону зараження; виховувати спритність, сміливість.
Прогулянка
6. Спостереження за промисловими об’єктами, за автомобілями, що забруднюють
навколишнє середовище.
Мета: учити дітей правильно розуміти шкідливість для
здоров'я людини викидів промислових об'єктів, що знаходяться поряд; виховувати
негативне відношення до джерел забруднення навколишнього середовища.
Вечір
7. Розгляд дитячих малюнків на тему "3аняття
вдома".
Мета: продовжувати учити дітей правильно поводитися з
електроприладами та побутовою технікою; повторити правила користування
електропраскою, телевізором, магнітофоном; виховувати обережність, позитивне
ставлення до заборони старших.
Четвертий день
"День здоров'я"
Ранок
1. Бесіда-розповідь "Що таке здоров'я?"
Мета: вчити дітей піклуватися про своє здоров'я та
здоров'я природи, берегти природу як джерело нашого здоров'я; готувати дітей до
правильного спілкування з природою; дати можливість дітям зрозуміти, що
здоров'я - одна з головних цінностей життя; формувати у дітей бажання бути
сильними, бадьорими, енергійними.
2. Дидактична гра "Мама захворіла".
Мета: учити дітей правильній поведінці за умови хвороби
інших, уміти викликати швидку допомогу по телефону, не вживати ліків без
дозволу дорослих; виховувати турботу про рідних, бажання надавати посильну допомогу.
3. Прогулянка
Спортивна розвага
"Фізкультура!"
Мета: закріпити уявлення про значення занять спортом, фізичними вправами,
рухливими іграми, загартуванням для зміцнення здоров'я людини; продовжувати
учити дітей бігати, їздити на велосипеді, метати в 'ціль, звертати увагу на
самопочуття, потребу чистого повітря, чистоти; розвивати почуття власної
гідності, бажання самовдосконалюватись; виховувати у дітей уміння поводитися
під час масових заходів.
Друга половина дня
4. Сюжетно-рольова
гра "Лікарня".
Мета: учити дітей надавати собі та іншим першу допомогу при трамвах,
опіках, обмороженні, отруєнні тощо; виховувати бажання бути здоровими.
П'ятий день
"Екологознайко"
Ранок
1. Пошуково-дослідна робота: досліди з повітрям
(повітря є всюди, воно рухається, його можна почути).
Мета: закріпити знання дітей про властивості повітря та його значення у
природі; розвивати дослідницький підхід до вивчення природних явищ,
спостережливість, уміння аналізувати явища, розкривати їхні причини, робити
висновки.
2. Заняття
Екскурсія в
природу
Мета: продовжувати знайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього
середовища; пояснити, як погіршення екологічних умов відображається на людині і
живій природі; виховувати уміння правильно користуватися природними ресурсами.
3. Прогулянка
Дидактична гра
"Добре - погано".
Мета: закріпити знання дітей про екологічно доцільну поведінку в природі,
вчити по-господарчому використовувати дарунки природи.
4. Малювання на асфальті "Хай
ніхто не марнує, що природа дарує".
Мета: продовжувати вчити дітей використовувати різний матеріал для
зображення об'єктів
природи (кольорова крейда, вуглинки).
5.Рухливі ігри
за бажанням дітей.
Друга половина дня
Друга половина дня
6.Ігри-загадки
Мета: продовжувати вчити дітей за описом впізнавати птахів, квіти;
закріпити знання про правила поведінки під час екскурсій в природу; виховувати
любов до природи, розвивати мислення.
"Хто обідав у
пташиній їдальні?"
Батько говорить синові: "Вчора ми поклали з тобою в годівничку гілочку
сушеної горобини і крихти хліба. Вранці, коли ти ще міцно спав, прилетіли
маленькі пташки, хліб поклювали, горобини не зачепили.
Дивлюсь, аж сіли на годівничку інші пташки. Животики у
них червоні, хвостики, крильця і голівки темно-сині, а на крильцях по білій
смужці. Горобини в годівничці не залишилося. Подумай будь-ласка і скажи, які
птахи прилітали до нашої годівнички?
Які ще птахи могли з'їсти залишену їжу? Яких птахів
потрібно підгодовувати взимку?"
"Термінові телеграми"
"Дорога Надійко від імені всіх квітів, що ростуть на
клумбі біля твого будинку до тебе звертається Настурція. Давно вже не було
дощу. Нам не вистачає вологи, ми голодуємо, не ростемо. Дуже просимо - допоможи
нам!"
"Ми - дерева і кущі, що першими зацвіли у лісі край
вашого села, і за це нас всі обламують. Просимо, Андрійку тебе і твоїх друзів - допоможіть нам."
Ваші зелені Друзі
Якої допомоги потребують зелені Друзі?
7. Екологічний словесний конкурс: читання віршів про
весняні квіти.
8. Робота з батьками "Разом з татами"
(виготовлення годівничок, шпаківень, Їх влаштування.
Комментариев нет:
Отправить комментарий